Skip navigation Menu
Extra informatie

Adwords tips voor het Google Display Netwerk

Het Google Display Netwerk biedt veel mogelijkheden voor adverteerders. In de praktijk kan het brede scala aan functies overweldigend zijn voor adverteerders. Hieronder volgt een overzicht van nuttige Adwords tips, voor een hoger rendement van Google Display Netwerk campagnes:

  • Richt advertentiegroepen in op thema. Advertentiegroepen die gericht zijn op het Display Netwerk mogen ‘bredere’ zoekwoorden bevatten dan advertentiegroepen voor het zoeknetwerk. Gebruikers zijn meestal niet op zoek naar naar een bepaald product of dienst, zoals dat bij de zoekmachine het geval is. De doorklikratio’s liggen daardoor een stuk lager in het Display Netwerk. Om toch genoeg klikken te genereren kunnen adverteerders zoekwoorden gebruiken waar meer op gezocht wordt. Een bijkomend voordeel van een thematische indeling is dat het een logische structuur geeft aan de campagne.
  • Display Netwerk campagnes hebben óók een kwaliteitsscore. Creëer daarom zoveel mogelijk overeenkomst tussen de gebruikte zoekwoorden, de advertentietekst en de landingspagina.
  • Stuur aan op een doorklikratio van ongeveer 0,05% of meer.
  • Begin met automatische plaatsingen. Bekijk vervolgens  in het tabblad ‘netwerk’ welke plaatsingen de meeste conversies opleveren. Stel deze domeinen in als gerichte plaatsingen met hogere biedingen.
  • Test advertentievarianten. Maak verschillende advertenties aan per advertentiegroep en kijk welke de meeste conversies oplevert. Voor een eerlijke vergelijking moeten de advertentievarianten afwisselend getoond worden. Kies daarvoor bij ‘advertentieweergave‘ onder campagne instellingen voor de optie ‘Optimaliseren: voorrang geven aan de best presterende advertenties’. 
  • Vergelijk het rendement van beeld- en tekstadvertenties.