Adverteren in Google: praktische tips en uitleg
Als er gesproken wordt over adverteren in Google, dan wordt daarmee meestal de zoekmachine bedoeld. Maar adverteren in Google is meer dan dat; de zoekmachine valt namelijk onder een zoeknetwerk dat vele zoekpartners van Google bevat. Sites als marktplaats.nl, funda.nl en ilocal.nl zijn voorbeelden van zoekpartners.
Als een campagne gericht is op het zoeknetwerk, dan kunnen advertenties dus ook op dergelijke sites worden getoond. Een adverteerder kan per campagne kiezen voor alleen adverteren in Google of het hele zoeknetwerk waarin zoekpartners van Google worden opgenomen.
Vergelijk de resultaten van zoekpartners met de Google zoekmachine
Om de resultaten van de zoekpartners te vergelijken met adverteren op Google is het nodig om een segment aan te maken in Ads. Klik daarvoor in Ads op de button ‘segment’ direct boven de grafiek. Selecteer vervolgens ‘netwerk (met zoekpartners)’. In de rijen onder de grafiek worden de gegevens van Google zoeken en de zoekpartners apart weergegeven. Zo kan worden onderzocht of de zoekpartners van Google een rendabele investering zijn.