SEO en meta tags – zin en onzin
Meta tags zijn stukjes tekst in de broncode van uw website die niet zichtbaar zijn voor de gewone bezoekers, maar wel voor zoekmachines. Vaak bevatten ze belangrijke informatie over de hele website of over de pagina. Zo is er een meta tag die zoekmachines vertelt of ze uw website wel of niet moeten indexeren. Staat die meta tag verkeerd, dan wordt uw website niet opgenomen in de zoekresultaten.
Andere meta tags bevatten informatie over de auteur van de inhoud of over de eigenaar. Veel meta tags die gebruikt worden hebben niet veel zin of zijn onnodig. Andere zijn heel handig of zelfs essentieel. In dit deel van InterPedia wordt een aantal meta tags beschreven.
Belangrijke meta tags
- Title tag
- Meta description
- Meta robots tag
Onnodige meta tags
- Author: informatie over de auteur.
- Content: geeft het soort content aan.
- Generator: informatie over het gebruikte CMS
- Lang: aanduiding van de taal
- Revisit after: verzoek om de site opnieuw te indexeren na een bepaalde periode
Deze ‘onnodige’ meta tags worden genegeerd door zoekmachines. Soms hebben ze nut voor eigen gebruik of voor een interne zoekmachine. Voor SEO doeleinden hebben ze echter geen functie.