Skip navigation Menu
Extra informatie

Het Google Display Netwerk

Het Google Display Netwerk is een verzameling van websites waarop geadverteerd kan worden. Het is het grootste advertentienetwerk ter wereld, met miljoenen aangesloten websites die gezamenlijk zo’n 75% van alle internetgebruikers ter wereld weet te bereiken. Een adverteerder kan via het advertentieplatform Google Ads gebruik maken van het Google Display Netwerk.

Relevant adverteren op het Google Display Netwerk

Het Google Display Netwerk biedt naast het ongeƫvenaarde bereik nog een ander voordeel: relevant adverteren. Dit houdt in dat advertenties worden geplaatst bij passende inhoud. Zo zal Google een advertentie over kinderkleding automatisch plaatsen op websites die over kinderkleding gaan. Omdat de advertentie past bij de inhoud van een website, zal deze ook beter aansluiten bij de belevingswereld van de gebruiker, waardoor de kans op kliks en conversies toeneemt. Daarnaast wordt relevant adverteren meestal als minder storend ervaren en levert het minder irritatie op.

Verschillende manieren van targeting

In het Google Display Netwerk kun je de advertentiegroepen op verschillende manieren targeten. Zo kun je je advertenties weergaven aan bepaalde typen mensen of op plekken in bepaalde content of context:

  • Wil je een bepaalde typen gebruikers bereiken met je advertentie, dan kun je gebruik maken van bepaalde doelgroepen (bijvoorbeeld remarketinglijstenof affiniteitsdoelgroepen) of demografische groepen
  • Wil je mensen bereiken die op een bepaald moment ergens zijn, dan kun je zoekwoorden of onderwerpen kiezen om je advertenties te laten zien op bepaalde websites (met zelfgekozen plaatsingen) of in de context van bepaalde soorten content (bijvoorbeeld sportgerelateerde content).

voorbeelden google display netwerk