Verkeersbronnen meten in Google Analytics
Om aan te geven waar de bezoekers van uw website oorspronkelijk vandaan komen wordt in Analytics de term ‘bron/medium’ gebruikt. Dit kan bijvoorbeeld een zoekmachine, een advertentie of een link op een website zijn. Met de rapporten onder ‘Acquisitie’ in Analytics is dus te herleiden via welke weg bezoekers op de website zijn gekomen. Dit kan uiteenlopen van nieuwsbrieven en advertenties in Google tot bezoekers die de domeinnaam intypten in de browser. Ontdek welke verkeersbron de meeste bezoekers oplevert en waar kwaliteitsbezoekers vandaan komen. Probeer te achterhalen welke bronnen niet goed presteren zodat u dingen kunt verbeteren.
Download gratis het aangepaste rapport voor het bijhouden van conversies per verkeersbron.
Verkeersbronnen
- Banners en nieuwsbrieven doormeten met Google Analytics
- Conversie-attributie
- Direct verkeer
- Google afbeeldingen meten in Google Analytics
- Google Analytics en Search Console koppelen
- Google Analytics rapporten
- Hoe komen bezoekers op mijn website?
- Kostenanalyse in Google Analytics
- Organisch zoekverkeer
- Periodes vergelijken
- Social media verkeer
- Verkeersbronnen analyseren met de functie ´rijen weergeven´
- Verwijzingsverkeer
- Zoekmachineoptimalisatie rapporten