Skip navigation Menu
Extra informatie

Internet marketing voor iedereen

InterPedia is ontstaan vanuit internet marketing bureau Hayona. De consultants van Hayona merkten vrijwel dagelijks dat marketeers bij zowel grote als kleine organisaties behoefte hadden aan meer kennis over belangrijke thema’s rondom internet marketing en besloten om hun eigen kennis te gaan delen.

Techniek is té bepalend

Het internet is bij uitstek een medium van iedereen en voor iedereen. Toch is er met het internet iets vreemds aan de hand. Terwijl bij drukwerk, direct mailings, televisie- en radioreclame de techniek slechts op de achtergrond een rol speelt, lijkt het internet nog altijd voor een groot deel ‘in handen’ van technische mensen, ook als dat ten koste gaat van de marketing doelstellingen zoals goed gevonden worden in zoekmachines. Techniek is uiteraard belangrijk, maar mag niet bepalend of beperkend zijn.

Internet marketing is ook gewoon marketing

Het is geen cliché; het internet verandert vrijwel dagelijks. Opleidingen op het gebied van marketing, communicatie, media, vormgeving en journalistiek lopen structureel achter op de praktijk en marketeers in het veld houden hun kennis ook maar met moeite op peil. Toch is het uitgangspunt simpel; marketing via het internet is niet anders dan buiten het internet. Het gaat nog altijd over bedrijfsstrategie, doelgroepen bereiken, kernboodschappen formuleren, uitstraling, lead generatie en al die andere dingen die het vak marketing zo boeiend maken. Het medium internet is misschien anders, sneller en biedt veel meer mogelijkheden, maar internet marketing blijft ook gewoon marketing!

Kennis vergaren over het medium internet

Het doel van InterPedia is die kennis aanbieden over het medium internet die belangrijk is voor iedereen die zich met marketing en communicatie bezig houdt. Lees verder over het waarom van InterPedia.