Handleiding voor Google Ads experimenten
Let op: Sinds 17 oktober 2016 ondersteunt Ads niet langer Campagne Experimenten (ACE). Als alternatief kunnen adverteerders gebruikmaken van de nieuwe concept-functie in Google Ads.
In het artikel Ads test wordt uitgelegd wat Ads experimenten zijn, wat je ermee kunt en wat de valkuilen ervan zijn. In dit artikel wordt in 7 stappen uitgelegd hoe een Ads experiment uitgevoerd kan worden. De stappen corresponderen met de onderstaande afbeeldingen.
- Ga naar de betreffende campagne.
- Klik in de grijze balk boven de grafiek op ‘instellingen’.
- Klik op ‘experimenteer’ en vervolgens op ‘geef instellingen op voor uw experiment’
- Geef een naam aan het experiment en geef een start- en stopdatum op.
- De verdeling staat standaard op 50%/50%. Dit betekent dat er aan de controlegroep en de experimentele groep evenveel getoond wordt. Deze verdeling geeft het snelste resultaat. Wanneer eventuele bij-effecten absoluut voorkomen moeten worden, kan ervoor worden gekozen om de controlegroep meer dan 50% te tonen.
- Ga vervolgens naar het segment van de campagne dat getest zal worden.
- In de ‘status-kolom’, de linkerkolom van de tabel, kan per segment worden aangegeven tot welke groep het hoort. Zorg ervoor het segment dat getest wordt toegekend wordt aan de experimentele groep.