Skip navigation Menu
Extra informatie

Koppel Adwords aan je Analytics account

Het koppelen van Adwords en Analytics biedt twee belangrijke voordelen:

In dit artikel volgen praktische tips voor een Adwords – Analytics koppeling.

Meerdere Adwords accounts koppelen aan één Analytics account

Sinds september 2011 is het mogelijk om meerdere Adwords accounts te koppelen aan één Analytics account. Een van de voordelen hiervan is dat de Adwords resultaten van meerdere Adwords accounts gemeten kunnen worden in één Analytics profiel.

Let op: Koppel de juiste accounts

Vooral wanneer er meerdere Adwords en Analytics accounts worden gebruikt is het belangrijk om goed na te denken over de koppeling. In de eerste plaats moet het Analytics account de doelen bevatten die geïmporteerd zouden moeten worden naar Adwords. Als deze zich in een ander Analytics account bevinden, dan kunnen deze niet geïmporteerd worden naar Adwords. Daarnaast is het essentieel dat Adwords gegevens ingebed worden in de juiste Analytics profielen, zodat zinvolle analyses gemaakt kunnen worden. Na de koppeling zijn de Adwords gegevens zichtbaar in alle profielen van het betreffende Analytics account.

Tijdzones

Let erop dat beide accounts dezelfde tijdzones hebben. Wanneer deze niet overeenstemmen, wordt de Adwords data niet goed weergegeven in Analytics. Lees bij problemen het artikel over Adwords tijdzone aanpassen.

Autocodering is vereist

De Adwords functie autocodering zorgt ervoor dat Analytics de gegevens van Adwords kan lezen. Als autocodering uitstaat, zullen er geen data worden weergegeven in Analytics. Controleer daarom vooraf of deze functie aanstaat, door rechtsboven in de interface op het tandwielicoon te klikken. Selecteer vervolgens accountinstellingen. Wanneer autocodering uitstaat is dit eenvoudig te wijzigen door op ‘bewerken’ te klikken.