Skip navigation Menu
Extra informatie

Het Ads account: Waar vind je de instellingen?

Ads is complexer dan vaak wordt aangenomen: Het opzetten van een campagne vereist kennis van de mogelijkheden en inzicht in de structuur van Ads. Zo moet een adverteerder weten welke instellingen verplicht zijn en welke niet. Daarnaast moet de adverteerder weten waar de instellingen te vinden zijn. Om beginnende adverteerders op weg te helpen biedt dit artikel een overzicht van de verschillende niveau’s van het Ads account en een omschrijving van de belangrijkste instellingen.

Ads account structuur

Ads account structuur

1. Accountniveau

Op dit niveau kan de adverteerder betalingen regelen. Alle financiële informatie, zoals betalingen, facturen en budget, zijn terug te vinden via de sleutel icoon rechtsboven in de Ads interface. Hier kan ook een betaalwijze gekozen worden. Andere belangrijke functies op accountniveau: Het toevoegen of verwijderen van gebruikers, tijdzone instellen en meldingen instellen.

2. Campagneniveau

Een Ads account bevat minimaal één campagne. De instellingen die op campagneniveau worden gedaan, zijn van toepassing op alle advertentiegroepen van de campagne. Een belangrijke instelling op dit niveau is het dagbudget. Hier geeft de adverteerder op hoeveel er op één dag maximaal mag worden uitgegeven aan klikken; dit budget wordt gedeeld door alle advertentiegroepen van de campagne.

Naast het dagbudget zijn er nog andere belangrijke instellingen te vinden op campagneniveau: Taal- en regiotargeting, biedopties, netwerk- en apparaat instellingen en geavanceerde opties. Lees het artikel over campagne instellingen voor een uitgebreide beschrijving van deze functies.

3. Advertentiegroepniveau

Op advertentiegroepniveau worden de advertenties opgesteld. Via het tabblad advertenties kunnen tekst- en beeldadvertenties opgesteld worden. Daarnaast kan de adverteerder bij het tabblad zoekwoorden opgeven bij welke zoekopdrachten de advertentie van de betreffende groep getoond moet worden. Lees meer over het kiezen van Ads zoekwoorden.

De accountstructuur van Google Ads