Skip navigation Menu
Extra informatie

Analytics doelen importeren in Ads

Het is mogelijk om doelen vanuit Analytics te importeren in Google Ads. Vooraf moet wel aan een aantal randvoorwaarden worden voldaan. In dit artikel wordt uitgelegd welke voorwaarden dit zijn en hoe de Analytics doelen overgezet kunnen worden.

Aandachtspunten bij doelen importeren

Zorg er in de eerste plaats voor dat Ads gekoppeld is aan Analytics. Lees het artikel Ads en Analytics koppelen voor een uitleg over dit onderwerp. Daarnaast moet er minimaal één keer geklikt worden op een advertentie en deze klik moet tot een conversie geleid hebben. In de praktijk kan daarna nog enkele dagen duren voordat het mogelijk is om het doel te importeren in Google Ads.

Google Analytics doelen importeren in 5 stappen

  1. Meld je aan bij Ads
  2. Klik in menubalk op de sleutel/conversies
  3. Klik bovenaan op de plus in de blauwe cirkel.
  4. Kies voor de optie ‘importeren’ en selecteer ‘Google Analytics’
  5. Selecteer de doelen die je wilt importeren.
  6. Klik op ‘importeren en doorgaan’.

Het is verstandig om niet zomaar alle doelen te importeren in Ads. Soms staan er namelijk doelen ingesteld in Analytics die weinig te maken hebben met Ads advertenties. Verkeerde conversie informatie kan ertoe leiden dat de campagnes verkeerd worden aangestuurd. Importeer daarom alleen doelen die het succes van advertenties meetbaar maken.

  • Tip: Importeer alleen doelen naar Ads die het succes van advertenties meetbaar maken
Doelen behalen met social media en advertising?

Wil je de socialmediastrategie van je organisatie naar een hoger niveau tillen? Daar helpen onze marketeers je graag bij. We brengen advies uit over je socialmediabeleid, bedenken samen een creatieve contentstrategie en ontwikkelen doelgerichte advertentiecampagnes. Wij kunnen je social media (advertising) uit handen nemen, óf jouw team erin trainen.