Google Maps vermelding instellen
Met een vermelding op Google Maps verhoogt u de zichtbaarheid van uw bedrijf. Vaak worden in Google zoekresultaten op plaatsnamen ook Google Maps vermeldingen getoond. Vooral bedrijven of organisaties voor wie lokale vestigingen een belangrijke rol spelen, is een Google Maps vermelding daarmee een verbetering van uw online bereik.
Google account ‘Mijn Bedrijf’ maken
Om uw vermelding op Google Maps te claimen, dient u een ‘Mijn Bedrijf’ account te maken. Wanneer u nog geen Google account hebt, moet u deze eerst maken: google.com/accounts. Vervolgens logt u met deze gegevens in op google.com/business.
U kunt nu het formulier invullen om uw aanvraag in te dienen. Google stuurt vervolgens een bevestiging van uw aanmelding per post naar het adres van uw bedrijf of organisatie. Dit is een verificatie die nodig is om de rechtmatige eigenaar van het ‘Mijn Bedrijf’-account te identificeren. Zodra u de verificatie hebt bevestigd, wordt u vermelding zichtbaar op Google Maps.
Tip: gebruik relevante categorieën om uw bereik in zoekmachines te vergroten
‘Mijn Bedrijf’ account beheren
U kunt uw bestaande Google Maps vermelding beheren, door te navigeren naar Google Business beheer. Alle gegevens van uw organisatie kunt u hier aanpassen. U kunt tevens een nieuwe vermelding toevoegen door te klikken op ‘Add another listing’. Ook kunt u de statistieken van uw vermelding bekijken: hoe vaak bent u in beeld, hoe vaak klikken gebruikers door naar uw website?
Tip: wanneer uw Google Maps vermelding beschikbaar is, kunt u deze ook in Google Ads gebruiken als locatie-extensie
Meerdere adressen toevoegen
Wanneer uw organisatie meer dan 10 vestigingen heeft, is het mogelijk om meerdere adressen tegelijk te importeren in ‘Mijn Bedrijf’. Kies hiervoor de optie ‘Locaties importeren’.