Skip navigation Menu
Extra informatie

Uitstappagina’s in Google Analytics

Het Google Analytics rapport voor uitstappagina’s laat zien waar bezoekers een website verlaten. Het verbeteren van belangrijke uitstappagina’s vormt een goed uitgangspunt voor het verbeteren van een website. In dit artikel wordt uitgelegd waar uitstappagina’s te vinden zijn. Daarnaast worden er handige tips gegeven voor een goede interpretatie.

Waar vind ik informatie over de uitstappagina?

  1. Meld je aan bij Google Analytics via analytics.google.com.
  2. Ga naar de rapportages van de website.
  3. Selecteer in het menu aan de linkerkant Gedrag> site-content> uitstappagina’s.

Wat is de belangrijkste uitstappagina?

De kolom uitstappunten geeft het aantal vertrokken bezoekers voor die pagina weer. De kolom uitstappercentage laat per pagina zien welk deel van de bezoekers vertrok. Onderzoek welke pagina’s veel uitstappunten en een hoog uitstappercentage hebben en probeer de reden ervan te achterhalen. Zo kunnen bezoekers vertrekken door fouten in het design, lange laadtijden of omdat de inhoud niet aansluit bij de verwachting van de bezoekers.

Een hoog uitstappercentage hoeft niet altijd slecht te zijn! Een pagina met contactinformatie kan bijvoorbeeld een hoog uitstappercentage hebben, omdat het antwoord geeft op vragen naar openingstijden of adressen.

Tip: Een hoog uitstappercentage hoeft niet altijd slecht te zijn!