Skip navigation Menu
Extra informatie

De bestemmingspagina in Google Analytics

De bestemmingspagina is de eerste pagina die je websitebezoeker ziet. Vaak is de homepage de bestemmingspagina, maar een bezoeker kan ook op een diepergelegen pagina van de site binnenkomen. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld op een productpagina van een webshop binnenkomt, dan is de productpagina de bestemmingspagina.

Het is belangrijk dat de bestemmingspagina bezoekers vasthoudt en ‘verleidt’ tot een conversie. Met het bestemmingspagina rapport van Google Analytics kan het functioneren van de belangrijkste bestemmingspagina’s achterhaald worden.

Het bestemmingspagina rapport

Bekijk het bestemmingspagina rapport voor je eigen website:

  • Meld je aan bij Google Analytics en kies de juiste dataweergave.
  • Klik in het linkermenu op GedragĀ > Site-content > Bestemmingspagina’s.

In de tabel van het rapport worden de tien belangrijkste bestemmingspagina’s getoond. Kijk goed naar het bouncepercentage en de gemiddelde bezoekduur en achterhaal hiermee op welke pagina’s bezoekers snel afhaken.