Skip navigation Menu
Extra informatie

Gratis Google Analytics Dashboard downloaden

Dashboards zijn handige, flexibele rapportages die afgestemd kunnen worden op specifieke rapportage behoeften. Zo kan een dashboard toegespitst worden op de kosten en opbrengsten van Adwords, zodat het rendement eenvoudig bepaald kan worden. Een andere mogelijkheid is om een dashboard in te richten waarmee laadtijden in kaart worden gebracht.

Kortom, er zijn legio rapportage behoeften waarbij Analytics dashboards een rol kunnen spelen. Lees hoe je zelf je Google Analytics dashboard samenstelt, of zet de onderstaande rapporten direct over naar je eigen account.

Tip: Supermetrics voor Google Analytics Dashboards

Wil je gegevens van Facebook Ads of Bing Ads in Google Analytics zien, op dezelfde manier als Google Ads? Gebruik dan Supermetrics Uploader! Gratis trial versie beschikbaar met volledige functionaliteit.

  • AdWords Dashboard kosten vs opbrengsten: Kosten en opbrengsten waarbij een onderscheid wordt gemaakt in branded en non-branded zoekwoorden. Verder de best presterende campagnes en advertentiegroepen in termen van kosten en opbrengsten.
  • Adwords Dashboard: Een overzicht van de belangrijkste Adwords gegevens: Kosten, bezoekers, behaalde doelen, best presterende zoekwoorden en meer.
  • SEO Dashboard: Overzicht van SEO zoekwoorden, conversies uit SEO, etcetera.
  • Social Media Dashboard: Overzicht van traffic via social media kanalen, de kwaliteit van de traffic en de opbrengsten.
  • Sitesnelheid Dashboard: De belangrijkste laadtijd statistieken van je website in één overzicht.
  • Conversie Dashboard: Dit overzicht brengt de conversiegegevens van je website in kaart. Deze rapportage werkt alleen wanneer er Google Analytics doelen zijn ingesteld.
  • Blog Dashboard: Een handig overzicht voor blogs, dat laat zien wat de meest gelezen artikelen zijn, welke zoekwoorden gebruikt werden, hoe vaak artikelen gedeeld werden via social media, en meer.
  • Webshop Dashboard: Kosten, opbrengsten en transacties; de belangrijkste webshop gegevens in één overzicht. Dit dashboard vereist de E-commerce module van Google Analytics.
  • 404 Dashboard: Dit dashboard maakt inzichtelijk hoeveel bezoekers op 404 pagina terecht zijn gekomen, welke pagina’s dit zijn en waardoor ze veroorzaakt worden. Pas in de instellingen van dit dashboard de paginatitel aan in de paginatitel van de 404 pagina van je eigen website.