Skip navigation Menu
Extra informatie

Kwaliteitsscore verhogen

Het verhogen van de kwaliteitsscore is een belangrijke methode om het rendement van Ads advertenties te verbeteren. De kwaliteitsscore verdient daarom de nodige aandacht; iets wat in de praktijk vaak ontbreekt. In dit artikel worden handvatten aangereikt waarmee je de kwaliteitsscore kunt verhogen. Voor een goed begrip van onderstaande tips is het noodzakelijk om te begrijpen wat de kwaliteitsscore is, wat het doet en waardoor de kwaliteitsscore wordt beïnvloed.

Kwaliteitsscore verhogen met kleine advertentiegroepen

Door kleine advertentiegroepen te maken kan de adverteerder veel focus aanbrengen. Dit zorgt voor meer overeenkomst, relevantere advertenties en betere kwaliteitsscores. Lees meer over het creëren van kleine advertentiegroepen voor meer relevantie.

Verwijder zoekwoorden met een lage kwaliteitsscore

De prestaties van een zoekwoord hebben invloed op de kwaliteitsscores van alle zoekwoorden in het account. Lees hoe dit mechanisme gebruikt kan worden voor een betere kwaliteitsscore, door zoekwoorden op de juiste manier te verwijderen of te onderbreken.

Voeg uitsluitingszoekwoorden toe

Door uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, kan de doelgroep beter bereikt worden. Dit zal leiden tot een betere doorklikratio, waardoor de kwaliteitsscore toeneemt. Bijvoorbeeld: Wanneer advertenties ‘breed’ zijn ingesteld op de term ‘online strategie’, wordt de advertentie ook vertoond aan gebruikers die zoeken op ‘online strategie spellen’. Termen als ‘spellen’ en ‘games’ kunnen als uitsluitingszoekwoord toegevoegd worden, zodat de advertentie niet meer getoond wordt bij zoekopdrachten die een uitsluitingszoekwoord bevat. Hierdoor sluit de advertentie beter aan bij de verwachting van de gebruiker en zullen de doorklikratio en kwaliteitsscore stijgen.

Zorg voor een goede landingspagina

Een goede landingspagina heeft niet alleen een positief effect op de conversie, maar ook op de kwaliteitsscores van zoekwoorden. Wanneer het zoekwoord terugkomt op de landingspagina, weet Google dat deze relevant is voor de gebruiker. Wanneer een advertentie verwijst naar een goed ingerichte landingspagina heeft dit een positief effect op de kwaliteitsscore. Bepaalde onderdelen van een pagina zijn voor Google belangrijk om te begrijpen waar een pagina over gaat. Lees meer over de werking van SEO.