Skip navigation Menu
Extra informatie

Ads zoekwoord verwijderen

Zoekwoorden met een lage kwaliteitsscore hebben een negatieve invloed op alle zoekwoorden in het account. Het maakt daarbij niet uit of zoekwoorden in andere advertentiegroepen of campagnes staan. Andersom geldt hetzelfde: Zoekwoorden met hoge kwaliteitsscores beïnvloeden het account ten positieve. De kwaliteitsscores in je account zijn van groot belang voor je advertentiepositie in Google en je advertentiekosten.

Verwijder zoekwoorden met lage kwaliteit

Door een zoekwoord met een lage kwaliteitsscore te verwijderen, verdwijnt de invloed ervan op andere kwaliteitsscores. Het verwijderen van zoekwoorden met lage kwaliteitsscores heeft daarom een positief effect op de rest van het account. Een kwaliteitsscore van zeven mag hierbij als uitgangspunt worden genomen: Alles onder de zeven heeft een negatieve invloed, alles boven de zeven een positieve. Lees meer over het effect van de kwaliteitsscore op advertentiekosten.

Nuancering

Een nuancering is hier op zijn plaats: Soms heeft een zoekwoord een lage kwaliteitsscore, maar levert het wel conversies op. In dat geval doet de adverteerder er verstandig aan om het zoekwoord te laten staan en de lage kwaliteit voor lief te nemen: De kwaliteitsscore is in zo’n geval ondergeschikt aan het rendement!

Meer artikelen in deze categorie