Skip navigation Menu
Extra informatie

Bezoeken en sessies in Google Analytics

In de rapporten van Google Analytics zie je de statistiek sessies veel terugkomen, maar wat houdt een sessie precies in? Voorheen noemde Google Analytics een sessie een ‘bezoek’. Een bezoek of sessie van een gebruiker wordt vastgelegd wanneer aan één van de volgende voorwaarden is voldaan:

  • 30 minuten inactiviteit.
  • Bij het sluiten van de browser.
  • Bij het verlaten van de website.

Hoe wordt een sessie geteld?

Voorbeeld: Bezoeker A komt maandag op een website en bekijkt daar drie pagina’s. De volgende dag komt bezoeker A terug en bekijkt nogmaals twee pagina’s. In dit geval zal er één gebruiker (voorheen: bezoeker) geregistreerd worden, die twee sessies (voorheen: bezoeken) aflegde en daarbij vijf pagina’s bekeek.

Gebruikers, sessies en paginaweergaves

Gebruikers, sessies en paginaweergaves

Tip: Facebook Ads bezoeken in Google Analytics

Wil je gegevens van Facebook Ads of Bing Ads in Google Analytics zien, op dezelfde manier als Google Ads? Gebruik dan Supermetrics Uploader! Gratis trial versie beschikbaar met volledige functionaliteit.

Meer artikelen in deze categorie