Skip navigation Menu
Extra informatie

Valkuilen Adwords

Adwords is ingewikkelder dan het lijkt. Er zijn legio factoren waar adverteerders rekening mee moeten. Dit leidt vaak tot een gebrek aan overzicht en verkeerde beslissingen. Op deze pagina volgt een opsomming van veelvoorkomende Adwords valkuilen. Gebruik dit overzicht voor een beter campagnebeheer:

  • Vergeten belangrijke landingspagina’s te optimaliseren en te verbeteren met A/B testen
  • Blindstaren op klikken en niet op conversies (Google Analytics)!
  • Geen aandacht besteden aan organische zoekmachine optimalisatie (lange termijn)
  • Geen goede structuur aanbrengen in zoekwoorden, advertentiegroepen en campagnes
  • Termen gebruiken die klanten niet kennen
  • Zeer brede zoekwoorden kiezen
  • Zoekwoorden niet verwerken in advertentieteksten
  • Algemene landingspagina’s koppelen aan advertenties, in plaats van specifieke.
  • Conclusies trekken op basis van te weinig data, of enkel kijken naar een korte periode
  • Geen rekening houden seizoensgebonden fluctuaties in de vraag
  • Zoekwoorden en advertentiegroepen uitzetten die ogenschijnlijk weinig opleveren, maar een belangrijke ondersteunende bijdrage leveren.