Skip navigation Menu
Extra informatie

Opbouw Ads advertenties

Een Google Ads advertentie bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Kop 1  á 30 tekens.
  • Kop 2 á 30 tekens.
  • Kop 3 á 30 tekens (optioneel).
  • Zichtbare URL á 2 keer 15 tekens.
  • Beschrijving 1 á 90 tekens.
  • Beschrijving 2 á 90 tekens (optioneel).

Sinds juli 2018 zijn advertenties uitgebreid met een kop 3 á 30 tekens en een tweede beschrijving á 90 tekens. Beide onderdelen zijn optioneel in de advertentie. Wanneer Google Ads voorspelt dat kop 3 en de tweede beschrijving bijdragen aan de prestatie van de advertentie, worden de optionele onderdelen getoond. Net als bij extensies geeft Google geen zekerheid dat deze onderdelen getoond worden.

Tip: zet de belangrijkste call-to-action niet in kop 3 of beschrijving 2, omdat je er niet zeker van bent dat deze getoond wordt.

Advertentie maken in Google Ads

Tips voor een optimaal gebruik van advertenties

Hoe verhoog je het aantal conversies?

Wanneer iemand een relevante zoekopdracht doet in een zoekmachine, zoals Google, wil je natuurlijk dat jouw product of dienst in de resultaten verschijnt en de aandacht trekt.