Skip navigation Menu
Extra informatie

Opbouw Ads advertenties

Een Google Ads advertentie bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Kop 1  á 30 tekens.
  • Kop 2 á 30 tekens.
  • Kop 3 á 30 tekens (optioneel).
  • Zichtbare URL á 2 keer 15 tekens.
  • Beschrijving 1 á 90 tekens.
  • Beschrijving 2 á 90 tekens (optioneel).

Sinds juli 2018 zijn advertenties uitgebreid met een kop 3 á 30 tekens en een tweede beschrijving á 90 tekens. Beide onderdelen zijn optioneel in de advertentie. Wanneer Google Ads voorspelt dat kop 3 en de tweede beschrijving bijdragen aan de prestatie van de advertentie, worden de optionele onderdelen getoond. Net als bij extensies geeft Google geen zekerheid dat deze onderdelen getoond worden.

Tip: zet de belangrijkste call-to-action niet in kop 3 of beschrijving 2, omdat je er niet zeker van bent dat deze getoond wordt.

Advertentie maken in Google Ads

Tips voor een optimaal gebruik van advertenties

Meer artikelen in deze categorie