Skip navigation Menu
Extra informatie

Posten op LinkedIn

Als je actief bent op LinkedIn dan mogen connecties ook wat van je verwachten. Alleen een profiel is niet genoeg. Maar hoe zorg je voor een actieve en professionele houding als het gaat om het posten van berichten?

Zorg er in ieder geval voor dat iedereen jouw berichten kan zien. Dit kan je instellen bij de privacy instellingen van je account.

Meest populaire content op LinkedIn

De meest populaire content op LinkedIn is branche specifieke kennis, gevolgd door bedrijfsnieuws en tot slot informatie rondom nieuwe producten of diensten.

Meest populaire content op LinkedIn

Hou rekening met deze statistieken. Maar dan? Ik deel een aantal tips voor het posten van relevante content.

Stel een vraag

Eenvoudig en niet tijdrovend: vraag jouw connectie aan welke informatie zij behoefte hebben. Gebruik deze input voor je contentstrategie*.

*Een contentstrategie is het proces van het bedenken, creëren en distribueren van waardevolle content voor je doelgroepen.

Gebruik een call-to-action

Als jij wil dat lezers wat met je bericht op LinkedIn doen, dan moet je er niet vanuit gaan dat ze dat vanuit het niets doen. Neem een duidelijke call-to-action op in je bericht. Dan kan een verwijzing zijn naar jouw website, het opnemen van een mailadres of telefoonnummer of je vraagt specifiek input via een PM (Private message).

Lok de gewenste actie uit!

Meer weergeven

Hoe vaker men op ‘meer  weergeven’ klikt, hoe vaker je post wordt getoond. Zorg dat je een aantrekkelijke introtekst maakt en triggert om op ‘meer weergeven’ te klikken. Dat is goed voor de zichtbaarheid van je post.

Vermijd externe links

Dit is beter voor de zichtbaarheid van je post. LinkedIn wil gebruikers op LinkedIn houden. Plaats eventuele externe links in de reacties onder je bericht.

Dus wil je mensen verwijzen naar je eigen website of een pagina buiten LinkedIn, plaats de URL dan als reactie onder je bericht.

Video op LinkedIn

Video doet het ook erg goed. Een paar richtlijnen voor een geslaagde videoboodschap op LinkedIn.

Reageer op anderen

Reageer op berichten van je LinkedIn connecties. De kans is dan groter dat zij ook op jouw berichten gaan reageren.

Actie op interactie

Mensen die je bericht interessant vinden, erop reageren of je bericht delen zijn het waard om daarvoor bedankt te worden.

Mentions

Tag anderen in je post als dat kan en relevant is. Meer kans dat je bericht daardoor gedeeld gaat worden. Je kan personen die je bericht interessant vinden en nog geen connectie zijn ook een connectieverzoek sturen.

Mini Blog

Uit onderzoek blijkt dat uitgebreide tekstberichten op LinkedIn goed en zelfs beter worden gelezen dan een post met afbeeldingen. De meningen zijn hierover verdeeld, maar het is de moeite waard om te proberen.

Tot slot

Heb jij nog vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem gerust contact op.

Naast het delen van interessante kennis, geven wij ook LinkedIn trainingen. Elke training wordt op maat aangeboden en is geschikt voor elke ondernemer of onderneming. Naast losse inschrijvingen geven wij ook in huis trainingen bij u op locatie.

Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Tip: lees ook het artikel “De spelregels van LinkedIn“.