Skip navigation Menu
Extra informatie

Google auteurschap instellen

Update: Markeringen voor auteurschap worden niet meer ondersteund in Google Zoeken. Zie hiervoor het volgende bericht van Google.

Het vermelden van de auteur bij uw Google resultaten kan de CTR verhogen. Met een auteurs oogt het resultaat persoonlijker en heeft het resultaat een lichte meerwaarde ten opzichte van een andere positie in Google. Het is vrij eenvoudig om dit te bereiken met WordPress. We laten u in drie simpele stappen zien hoe u Google auteurschap kunt instellen met Google+ en WordPress:

Meld u aan voor Google+

Om de auteur in Google zoekresultaten te tonen heeft u een Google+ profiel nodig. Als u deze nog niet heeft, kunt deze gemakkelijk aanmaken via plus.google.com.

Op uw Google+ profiel kunt u links toevoegen naar websites waar u aan bijdraagt. Het is belangrijk dat u op deze pagina de betreffende website opgeeft waar u in google uw naam bij wilt plaatsen. Zo weet Google dat u werkelijk een auteur bent van deze website.

Installeer de WordPress SEO plugin

Installeer de WordPress SEO plugin, als u dat nog niet heeft gedaan. Op dit moment is WordPress SEO de meest complete plugin op het gebied van zoekmachine optimalisatie voor WordPress. Als u de plugin heeft geïnstalleerd gaat u naar ‘Mijn profiel wijzingen’ in de WordPress Admin. Vul onder ‘contactinformatie’ de link van uw Google+ profiel in en sla uw profiel op. Vanaf dat moment wordt uw naam getoond in de zoekresultaten bij berichten die door u zijn geschreven.

Om hetzelfde te doen voor de homepage van uw website gaat u in het linkermenu naar ‘SEO’ > ‘Titels & Meta’s’. Vervolgens klikt u op het tabje ‘Home’ en kiest u de gebruiker die u wilt koppelen aan de homepage.

Uw auteurschap testen

Het kost tijd voordat het resultaat zichtbaar wordt op de resultatenpagina van Google. Gelukkig kunt u meteen testen of het resultaat werkt met deze gratis tool van Google.

Toe aan een nieuwe website?

Hayona is een bureau met 100% focus op online. Voor een groot aantal klanten ontwerpen we websites, verzorgen wij de online strategie of geven we trainingen. Ons werk is gericht op concrete doelen: meer klanten, meer leads, meer aanmeldingen, meer donateurs, meer leden.