Skip navigation Menu
Extra informatie

Kostenanalyse van Bing Ads in Google Analytics

Google Analytics kan gekoppeld worden met Google AdWords. Hierdoor kunnen gegevens, zoals kosten, CTR en klikken automatisch geïmporteerd worden in Google Analytics. Het is nu ook mogelijk om dit soort gegevens vanuit andere bronnen te importeren. Denk bijvoorbeeld aan advertentiecampagnes via Bing, LinkedIn en Facebook. Als de kostengegevens van al deze campagnes op een centrale plek in Google Analytics bij elkaar staan, kun je bijvoorbeeld heel goed zien wat de ROI’s van de verschillende campagnes zijn. In dit artikel leggen we uit hoe je eenvoudig de kostengegevens van campagnes op Bing in Google Analytics importeert.

Stap 1: Gegevens importeren Allereerst moet je in Google Analytics een koppeling maken. Dat doe je door te klikken op de knop beheerder > gegevens importeren. Klik vervolgens op de knop ‘nieuwe dataset’.

gegevens importeren

Voor de nieuwe dataset vul je in:

  • Naam: Bing
  • Beschrijving: Bing campagnes
  • Type: Kosten
  • Selecteer het profiel waarin je de kostengegevens vanuit Bing Ads automatisch wilt laten uploaden.

Stap 2: Gegevens automatisch uploaden De tweede stap is het automatisch laten uploaden van Bing kostengegevens naar Google Analytics. Er zijn diverse tools op de markt die je hiervoor kunt gebruiken. In dit voorbeeld maken we gebruik van Connectalytics. Met deze tool kun je gratis tot 10.000 zoekwoorden per dag automatisch vanuit Bing Ads laten uploaden naar Google Analytics.

  • Maak op de site www.connectalytics.com een gratis account aan.
  • Log in en klik op de knop ‘Create new feed’
  • Je moet nu een aantal stappen doorlopen waarbij je een naam moet opgeven voor de feed, het Google Analtyics account en profiel moet selecteren waar je de gegevens naar wilt uploaden, de aangepaste definitie moet selecteren die je bij stap 1 hebt gemaakt en de inloggegevens van je Bing Ads account moet opgeven.

Kostengegevens importeren van Facebook en LinkedIn adverteren
Binnenkort wordt het ook mogelijk om kostengegevens vanuit Facebook en LinkedIn automatisch te laten uploaden naar Google Analytics. De kostengegevens worden nu dagelijks automatisch geüpload van Bing Ads naar je Google Analytics account. In Google Analytics zie je onder Verkeersbronnen > Kostenanalyse de gegevens verschijnen. kostenanalyse