Skip navigation Menu
Extra informatie

Remarketinglijsten maken

Een remarketinglijst is een verzameling van bezoekers die hetzelfde klikgedrag op je site vertonen. Zo kun je bijvoorbeeld met een remarketinglijst bezoekers groeperen die een bepaalde productcategorie op je site hebben bekeken. Wanneer een remarketinglijst is opgesteld, kan deze ingezet worden in Google Ads: Bezoekers kunnen nogmaals bediend worden met zeer gerichte advertenties.

Voorbeelden van remarketinglijsten

  • Remarketinglijst voor bezoekers die wel iets in het winkelmandje plaatsen, maar niet bestellen
  • Remarketinglijst voor bezoekers die langer dan één minuut op een specifieke productpagina verblijven.
  • Remarketinglijst voor bezoekers die al geconverteerd zijn. Deze bezoekers kun je uitsluiten van je campagnes.

Remarketinglijsten maken met Google Analytics in 8 stappen:

  1. Meld je aan bij je Google Analytics account en klik linksonder op de beheerder.
  2. Selecteer een Google Analytics account en vervolgens een webproperty.
  3. Ga via beheer naar ’trackinginfo’ en kies ‘gegevensverzameling’. Zet remarketing aan.
  4. Klik vervolgens in het menu onder property op Doelgroepdefinities en vervolgens op Doelgroepen.
  5. Selecteer nieuwe doelgroep en kies voor een doelgroep.
  6. Geef een logische naam aan de lijst.
  7. Selecteer een gekoppeld Ads account.
  8. Sla de remarketinglijst op.
  9. De aangemaakte lijst wordt nu automatisch toegevoegd aan de lijsten in Google Ads.

Tip: Sommige adverteerders maken misbruik van remarketing; bezoekers krijgen dan wekenlang dezelfde advertenties te zien, waardoor ze terecht het gevoel krijgen dat ze worden ‘bestookt’ door de adverteerder. Voorkom irritatie door een frequency cap in te stellen; hiermee geef je aan hoe vaak een gebruiker een remarketing advertentie te zien krijgt.

Meer artikelen in deze categorie