Remarketing met Google Analytics
Vaak vertrekken website bezoekers zonder dat er geconverteerd wordt. Met remarketing kunnen zulke bezoekers na hun bezoek opnieuw benaderd worden met een tekstadvertentie of banner. Zo’n advertentie kan zeer gericht ingezet worden, omdat inmiddels bekend is welke pagina’s op de site bekeken zijn. Als remarketing op de juiste manier wordt ingezet, dan kan het een krachtig instrument zijn om bezoekers alsnog te overtuigen.
Voorbeeld: Bezoeker X leest informatie over auto Y, maar verlaat de site zonder te converteren. Op een later moment kan bezoeker X alsnog benaderd worden via een advertentie, waarin auto Y met korting wordt aangeboden.
Google Analytics remarketinglijsten
Remarketinglijsten zijn groepen van bezoekers met dezelfde interesses. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld lange tijd op een bepaalde pagina verblijft, dan wordt deze bezoeker toegevoegd aan een remarketinglijst. Via een koppeling met Ads kunnen de remarketinglijsten gebruikt worden om de bezoekers te targeten met relevante advertenties.
Voordelen van remarketing met Google Analytics
- Targeting: Relevant adverteren bij bezoekers die dezelfde interesses delen.
- Gemak: Geen extra cookie benodigd.
Lees hoe je remarketinglijsten maakt en inzet met Ads.