Skip navigation Menu
Extra informatie

Aangepaste meldingen in Google Analytics

Het kan gebeuren dat er iets ongewoons gebeurt met het websiteverkeer, bijvoorbeeld een sterke afname in het aantal bezoekers of een toename van het bouncepercentage. Je kunt in Google Analytics zelf instellen bij welke situaties je een waarschuwing wilt ontvangen. De waarschuwingen worden aangepaste meldingen genoemd. Met een aangepaste melding voorkom je dat wijzigingen in het bezoekersgedrag over het hoofd worden gezien. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een aangepaste melding instelt.

Stappenplan voor aangepaste meldingen

  1. Meld je aan bij Google Analytics via http://analytics.google.com.
  2. Klik op de button beheerder.
  3. Kies een account, webproperty en dataweergave.
  4. Kies bij persoonlijke tools en items voor ‘aangepaste meldingen’

aangepaste melding maken in Google Analytics

Geef in het bovenstaande scherm een logische naam op voor de melding; dit is de onderwerpregel van het e-mailbericht. Kies vervolgens de dataweergave waarop de melding van toepassing moet zijn. Vink eventueel ‘Stuur mij een e-mail wanneer deze melding wordt geactiveerd’ aan en voeg het e-mailadres toe waarop de melding moet binnenkomen. Door te klikken op de groene en blauwe blokken, respectievelijk dimensies en statistieken, kunnen de voorwaarden van de melding opgesteld worden. Lees meer over dimensies en statistieken of stel een melding in voor 404-foutmeldingen.